روسیه: هیچكس حق ندارد نتیجه مذاكرات سوریه را از پیش تعیین كند
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش ایرنا، لاوروف روز چهارشنبه در كنفرانس مطبوعاتی در مسكو خاطرنشان كرد: از هرگونه طرح و ابتكار برای تامین شرایط آغاز گفت و گوها میان طرف های سوری به منظور حصول سازش ملی در این كشور حمایت می كنیم.

وی با اشاره به اهمیت فراوان آغاز مذاكرات میان حكومت سوریه و گروه های مخالف آن افزود: جامعه بین المللی از كشورهای عربی گرفته تا اروپا و آمریكا و سایر مناطق جهان مسوولیت سنگینی برای تحقق این مهم دارند.

وزیر امور خارجه روسیه اظهار داشت: تلاش برای پیشداوری درباره گفت و گوهای ملی در سوریه وظیفه جامعه بین المللی نیست.

وی اضافه كرد: مقام های حكومتی سوریه و نیروهای مخالف باید دور پشت میز مذاكره مسایل خود را مطرح كنند.

وی گفت كه در جریان دیدار روز گذشته خود و هیات همراه با رییس جمهوری سوریه، 'بشار اسد' اعلام كرد كه معاون خود را مامور مذاكره با گروه های مخالف كرده است.

لاوروف افزود: اعلام آمادگی مقام های سوری برای مذاكره با مخالفان شاخص مهمی است كه در ارتباط با تحولات سوریه باید مورد توجه قرار گیرد و امیدواریم افرادی كه بر مخالفان حكومت سوریه نفوذ دارند آنها را برای آغاز مذاكرات با دولت تشویق كنند.

وزیر امور خارجه روسیه یادآور شد: هر گونه دستاورد مذاكرات ملی در سوریه باید نتیجه توافق میان طرف های سوری باشد و مردم این كشور آن را بپذیرند.

لاوروف همچنین از اقدام برخی كشورهای عربی و غربی در احضار سفرای خود از سوریه انتقاد كرد و افزود: مسكو منطق و علت فراخواندن سفرای غربی و كشورهای حوزه خلیج فارس از دمشق را نمی فهمد.

وی همچنین تصمیم برای توقف فعالیت هیات ناظران اتحادیه عرب در سوریه را غیرقابل درك خواند.

'سرگئی لاوروف' وزیر امور خارجه روسیه و 'میخاییل فرادكوف' رییس سازمان اطلاعات خارجی این كشور دیروز سه شنبه با 'بشار اسد' رییس جمهوری سوریه دیدار كردند.

روسیه خواهان حل و فصل مسایل سوریه بدون مداخله خارجی و از طریق مذاكره میان حكومت و گروه های مخالف آن و اجرای اصلاحات سیاسی در این كشور می باشد.

اروپام/2242**518





:: برچسب‌ها: مدل , ماکرو ,
:: بازدید از این مطلب : 425
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: